مراسم آزادی ۱۴۵ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد استان کردستان برگزار شد 

23:07 - 21 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۸۶۴۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مراسم آزادی ۱۴۵ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد استان کردستان برگزار شد 
مراسم آزادی ۱۴۵ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد استان کردستان، با حضور رئیس کل دادگستری استان کردستان و رئیس سند تحول قوه قضاییه برگزار شد.

خبرگزاری میزان - مدیر کل زندان‌های استان کردستان روز شنبه در مراسم آزادی زندانیان استان در زندان مرکزی سنندج، گفت: در سفری که رئیس بنیاد مستضعفان کشور به استان داشتند، وعده آزادی زندانیان جرایم غیر عمد مطرح شد و با تلاش‌هایی که صورت گرفت خوشبختانه این مهم زمینه آزادی ۱۴۵ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد استان با مساعدت بنیاد مستضعفان، حمایت‌های رییس کل دادگستری استان، ستاد دیه کشور و خیرین استان با مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال فراهم شد.
 

وی افزود: با این مساعدت‌ها ۵ نفر از محکومان قصاص و ۱۴۰ زندانی جرایم غیر عمد آزاد می‌شوند. 
 
استاندار کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز یکی از بهترین روز‌هایی است که ما در استان توفیق آن را داریم که زمینه آزادی ۱۴۵ زندانی در استان فراهم شده است. 
 
اسماعیل زارعی‌کوشا، اظهار کرد: امیدوارم این افراد پس از آزادی عناصر مفیدی برای جامعه باشند و خیرینی را که برای آزادی آن‌ها تلاش کرده‌اند، فراموش نکنند. 
 
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی، رئیس مرکز تحول قوه قضاییه و مدیر امور مشاوران قوه قضاییه نیز در این مراسم، گفت: گاهی خداوند متعال فرصت بی‌نظیری در زندگی انسان‌ها قرار می‌دهد که شاید بهانه آن تلخ باشد. 
 
وی افزود: هر انسانی در زندگی خود یک شب عاشورا دارد که زندانیانی که امروز آزاد می‌شوند یک فرصت جدید در زندگی آن‌ها میسر شده است که باید از این نعمت به بهترین نحو بهره بگیرند. 
 
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی، تصریح کرد: امیدواریم دولتمردان در دولت سیزدهم از مدیرکل و مجموعه زندان‌های استان حمایت ویژه‌ای نمایند. 
 
در پایان این مراسم همچنین از خدمات پسندیده رئیس زندان مرکزی سنندج تقدیر به عمل آمد و عباس بهمنی به عنوان رئیس جدید زندان مرکزی سنندج معرفی شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: آزادی زندانی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *